Generel Information

Tid og Sted:
Fredag den 14. september 2018 kl. 15.00

Stævneplads, start og mål ligger på Hillerød Stadion (opvisningsbanen), Selskovvej 76, 3400 Hillerød
Distance
Ca. 8 kilometer trailløb, der løbes i blandet terræn, både på stier og udenfor stier (off stier). Dette løb er særdeles egnet til førstegangsløbere, men vil med sikkerhed også udfordre mere rutinerede løbere.
En god form er altid brugbar
Der skal kravles og klatres, løbes og svømmes (vades). Du bliver med garanti godt træt og brugt, da ruten og forhindringerne er rimelig hårde, men også lavet så man med en rimelig form burde kunne fuldføre dem. Vi har fokus på at give en god oplevelse, hvor alle sanser og muskler bruges.
Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år på løbsdagen og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage i Ladies Mud Race. Vil du deltage i afterparty efter løbet, så skal du være fyldt 18 år.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Løbetøj
Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail‐sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning(er). Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudder.
KOM I GOD TID
Der er kun meget få officielle parkeringspladser ved Hillerød Stadion, så vi opfordrer til så vidt muligt at benytte offentlig transport, eller cyklen. Dermed kan du også nyde en fantastisk dag/aften uden at tænke på promillerne.

Bus 303 kører fra stationen og lige til døren – bus 301 og 302 stopper ca. 500 m. fra Stadion.
Parkering
Kommer du alligevel i bil, er det muligt at parkere på det anviste p-areal vest for Hillerød Stadion (indkørsel fra Skovhegnet) – her er dog begrænset antal pladser. Derudover henvises til parkeringspladsen ved Hillerødholmsskolen. Der kan parkeres på enkelte sideveje – men overhold færdselsreglerne (perker IKKE foran indkørsler m.m.) respekter de opsatte skilte og frem for alt tag hensyn til beboerne.
Udlevering af Racebag og startnummer
På Stævne pladsen finder du et informationstelt, hvor du får udleveret dit startnummer. Dette kan ske fra fredag kl. 13.00. Husk at medbringe kvittering for deltagelse.

Bagage

Opbevaring af Tasker

Du kan få opbevaret din bagage ved informationsteltet. Husk at hente din bagage inden du forlader området.
N.B. Kun tasker med navn, startnummer og som er lukkede accepteres.

Mad & Drikke

Der er væskedepot ca. halvvejs på ruten, hvor der også er en lille overraskelse. Når du kommer i mål vil der være vand og frugt til alle deltagere.
Der er i målområdet ligeledes mulighed for at købe pølser m.m. samt drikkevarer (øl, sodavand og kaffe).
Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.

Startgrupper

Hver deltager får tildelt en startgruppe ved tilmeldingen. Hver startgruppe består af op til 75 deltagere. Grupperne starter med 5 minutters mellemrum som udgangspunkt – dette kan dog ændres både op og ned alt efter antal tilmeldte. Når man tilmelder sig, kan man angive om man er sammen med et hold eller om der er specielle ønsker til startgruppe.
Løbsarrangørerne forbeholder sig ret til at ændre startgruppernes størrelse samt startinterval.

Toiletter, bad og omklædning

I stævneområdet forefindes toiletter og badefaciliteter (omklædningsrum), hvor du også kan klæde om. Der findes både ”rigtige” omklædningsrum/bad samt et til løbet etableret ”Badeland”, hvor der er både plads til omklædning og masser af varmt vand.

Der vil på stævnepladsen også være opstillet midlertidige toiletter.

Tilskuer / Publikum

Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der flere steder være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten. Publikumsområderne vil være afmærkede.
På stævne pladsen vil der være oversigtskort over publikumsvenlige områderne langs ruten.

Forsikring

Du skal sikre dig at din fritids/ulykkes forsikring dækker dig i forbindelse med uheld. Arrangørerne kan ikke gøres ansvarlige.

Underholdning / DJ

På stævnepladsen sørger vi for ”fed” musik – så håber vi du/I vil være med til at sætte den gode stemning.

Præmier og bedste udklædning

Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Der er podiepræmier til de 3 hurtigste Mud-Ladies samt en masse lodtrækningspræmier.
Vinderpræmierne forventes at blive overrakt kl. 18.00.

Løbets bedste udklædning vil blive overrakt i forbindelse med After Party.

Hvad får du for prisen

Tidtagning, væske med og uden procenter, mudder, en flot medalje, race-bag med ”godter”, prale- og håneret, varmt bad, en ”naturoplevelse” ud over det sædvanlige – og mulighed for deltagelse i After Party.

After Party

AFLYST

Der har desværre ikke været den helt store tilslutning til vores after-party arrangement, så vi er desværre nødt til at aflyse.

Pick-nick pakke

Vi vil jo gerne have at I bliver lidt længere, så hvorfor ikke bestille en lille pick-nick pakke, som I kan nyde med veninderne efter løbet?

    Pakken består af:
  • 1 sandwich (vælg mellem Kylling, Tun eller Tomat/mozarella)
  • 1 lille flaske vin (Vælg mellem rød, hvid, rosé)
  • 1 lille sød snack

Pris 95,00 kr. pr. pakke